Aktuální informace o provozu fakulty od 1. listopadu 2021

Aktuální informace o provozu fakulty od 1. listopadu 2021

Při pravidelném kontrolním dnu tento týden vyšlo najevo, že vinou technických komplikací dojde k přinejmenším týdennímu zpoždění oproti původnímu plánu rekonstrukce kotelny, který byl minulý týden zveřejněn na stránkách fakulty. To znamená, že zatímco původně jsme doufali, že by radiátory mohly začít hřát 5. listopadu, nyní se tento termín posouvá zhruba na 11. listopadu, a to opět s výhradou dalších možných komplikací. Teplota v budově navíc stále klesá a zejména v některých místnostech už je prostředí velmi nepříjemné. Z tohoto důvodu se pan děkan obrátil na studenty i učitele s prosbou o hlasování, zda má za těchto okolností pokračovat prezenční výuka, nebo zda by měla být dočasně převedena do distanční formy. Celkem hlasovalo bezmála 1800 studentů, 110 učitelů a 27 interních doktorandů, přičemž výsledek byl ve všech těchto skupinách stejný: výrazná většina akademické obce preferuje pokračování prezenční výuky. Konkrétně se pro tuto možnost vyjádřilo 72 % studentů, 78 % učitelů a 74 % interních doktorandů.

S ohledem na tento výsledek proto děkan rozhodl o přijetí následujících opatření, která budou účinná od pondělí 1. listopadu 2021:

  1. Bylo aktivováno opatření děkana č. 9/2021 a všem zaměstnancům je nařízena práce z domova, a to s výjimkou činností, které je nutné vykonávat osobně v budově, kam patří zejména pedagogická činnost a další nezbytná činnost neakademických pracovníků. Dobu, po kterou musí být zaměstnanci přítomni v budově, určí v souladu s uvedeným opatřením děkana vedoucí jednotlivých pracovišť. Telefonní linky administrativních pracovníků budou v době práce z domova přesměrovány na jejich mobilní či domácí telefony, podobně jako tomu bylo v době uzavření fakulty kvůli pandemii.
  2. Na formě výuky se oproti dosavadním pravidlům nic nemění. To znamená, že seminární výuka (a výuka volitelných předmětů s kapacitou pro nejvýše 50 studentů) zůstává v prezenční formě. Přednášky (a výuka volitelných předmětů od 50 studentů výš) zůstávají v hybridní formě, přičemž garanti těchto předmětů mohou v souladu se stanovenými podmínkami pro výuku v zimním semestru rozhodnout i o přechodu přednášek na čistě distanční formu. Důležité ale je, aby byly dodržené stanovené podmínky, tedy zejména aby byl i v případě čistě distanční výuky zajištěn nejen online stream, ale i nahrávka přednášek.
  3. Provozní doba knihovny bude pondělí až pátek od 10:00 do 18:00, jak už bylo dříve oznámeno. Mimo provoz budou počítače v knihovně, v případě potřeby je možné využít fakultní počítačovou učebnu.
  4. Úřední hodiny studijního oddělení zůstávají zachovány v běžném provozu: v pondělí 13:00 až 15:00, v úterý a ve čtvrtek 9:00 až 11:00, středa 14:00 až 17:00.
  5. Zachovány zůstávají také úřední hodiny sekretariátů kateder, tedy pondělí až čtvrtek (případně pátek) od 9:00 do 11:00.
  6. Nedotčen bude také provoz podatelny, která je otevřená denně od 9:00 do 16:00, v pátek jen do 15:00.
  7. Konzultační hodiny učitelů budou probíhat pouze na základě předchozí e-mailové dohody. Zároveň je možné k nim využít i prostředky dálkové komunikace.

 

Všem moc děkujeme za pochopení i za to, s jakým odhodláním se snažíte vyrovnat s nepříznivou situací, kterou zažíváme. Doufáme, že další komplikace už nepřijdou a zahřejeme se co nejdříve.