Výběr studentů pro právní poradnu pro obyvatele hlavního města Prahy
Výběr studentů pro právní poradnu pro obyvatele hlavního města Prahy
Právní poradna pro obyvatele hlavního města Prahy vznikla na konci roku 2014 ve spolupráci Právnické fakulty UK a Magistrátu hlavního města Prahy. Jedná se o poradnu bezplatnou, přičemž její provoz zajišťují pod dohledem právníků Magistrátu studenti fakulty.
Poradna funguje v odpoledních hodinách (14–16) vždy v pondělí a ve středu, přičemž každý z obou termínů přijímá v poradně dotazy pětice studentů PF UK, kteří pracují společně v týmu. Studenti vykonávají praxi v termínech říjen–leden a únor–květen.
Fakulta vyzývá zájemce z řad svých studentů třetích a vyšších ročníků, aby níže specifikovaným způsobem vyjádřili svůj zájem se podílet na činnosti poradny, tj. přijímat dotazy a pod vedením zaměstnanců Magistrátu je zodpovídat, v období únor–květen. Absolvování praxe bude studentům uznáno jako předmět Odborná praxe – praxe na úřadech městských částí v Praze či Magistrátu HMP a obdrží za ni čtyři kredity.
Přihlašování probíhá prostřednictvím formuláře na připojeném odkazu. Postačí o sobě uvést základní údaje, motivační dopis již není součástí přihlášky. Přihlašování je otevřeno do pátku 29. prosince: https://goo.gl/forms/hgnWKUZF2ZZFxIzw1
Další informace o předmětu jsou k dispozici v Informačním systému: https://is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?do=predmet&kod=HV2024
V případě dotazů, či pokud by vám formulář nefungoval, pište na adresu: urban @ prf.cuni.cz.
Proč si vybrat praxi v magistrátní poradně raději než běžnou komerční studentskou práci v advokátní kanceláři? Nabízíme několik odpovědí, které zformulovali absolventi této odborné praxe.
§ „Varieta právních problémů je velice široká a jde napříč občanským, správním i trestním právem. Možnost posuzovat případ v celistvosti a samostatně hledat řešení student v advokátních kancelářích zpravidla nedostane, ačkoliv jde o nezbytné know-how budoucích advokátů.“
§ „Oproti praxi v jakékoliv advokátce se tu člověk více setká s problémy ‚obyčejných lidí‘ a hlavně přímo s takovými klienty. Právě jednání s nimi mi dalo asi nejvíc. Právní problematika byla opravdu různorodá. Vzhledem k tomu, jací klienti se na nás obraceli nejčastěji, odcházel člověk často i s opravdu dobrým pocitem, že někomu potřebnému pomohl. Dost mě to vlastně i přivedlo na myšlenky o systému právních služeb a právní pomoci u nás.“
§ „Praxe byla cennou zkušeností, co se týče komunikace s lidmi. Dokázat aktivně vést rozhovor s klientem-laikem ve smyslu: vzít si z jeho řeči to podstatné pro právní analýzu jeho problému; mnohdy klienta usměrňovat až ho někdy i utnout, pokud zbytečně odbíhá od tématu; současně ale v něm vzbudit důvěru v to, že mu chcete pomoci a že se jeho problémy budete seriózně zabývat.“
Těšíme se na vaše přihlášky.
prof. JUDr. Jan Kuklík, DrSc.
děkan
JUDr. Mgr. Michal Urban, Ph.D.
Mezioborové centrum rozvoje právních dovedností