Základní informace k průběhu distanční výuky pro studenty

Základní informace k průběhu distanční výuky pro studenty

Základní informace k průběhu distanční výuky pro studenty

V zimním semestru 2020/2021 bude nejméně po dobu několika týdnů probíhat výuka na fakultě v distanční podobě. O způsobu vedení distanční výuky naleznete základní informace u příslušného předmětu v SIS v kolonce Metody výuky. Případně jste již obdrželi nebo obdržíte podrobnější instrukce na svou e-mailovou adresu (jak bude konkrétně výuka probíhat, link na skupiny, informace o materiálech apod.).

V případě nějaké nejasnosti nebo neobdržení těchto informací je v drtivé většině případů možné kontaktovat vyučující na jejich e-mailové adrese uvedené na webu PF UK, případně je možné se obrátit na sekretářku katedry (ústavu, centra), pod které vyučovaný předmět spadá. Pokud se žádným z těchto způsobů k potřebné informaci nedostanete, můžete se obrátit na e-mail e-learning@prf.cuni.cz.

 

Podporované aplikace pro online výuku

Právnická fakulta UK k distanční výuce využívá primárně platformy MS Teams, Zoom a Moodle. Je však vždy na rozhodnutí vyučujícího, zda tyto prostředky k výuce využije, či nikoli. Vyučující mohu podklady k výuce zadávat také formou e-mailu.

 

Mailová schránka

Velká část vyučujících používá k základní komunikaci mailové schránky, na které Vám zasílá základní informace ohledně zahájení výuky, důležitých změn apod. Je nutné si v SISu nastavit správnou adresu, kterou mohu pravidelně sledovat (Pro změnu mailové schránky je nutné se přihlásit do SISu a ve spodní části hlavního panelu stisknout Osobní údaje  Informace  Změna údajů).

 

MS Teams

  • Aplikaci MS Teams je možné používat pomocí aplikace v počítači, na telefonu nebo v rozhraní webového prohlížeče (aplikace ke stažení zde).
     
  • Pro přihlašování použijte tyto údaje ve osobnicislo@cuni.cz (osobní číslo naleznete pod fotkou na ISICu) a heslo je stejné jako máte v SIS.
     
  • Výuka zde probíhá formou začlenění do některého z týmů. Do týmu jste buďto vyučujícím přímo přidáni (přijde upozornění do mailu) nebo Vám zašlou link na mail.

Informace ohledně změn/zápisu v prostředí MS Teams nechodí na e-mail, který máte nastavený v SIS, ale na e-mail zřízený přes Office 365 (jedná se o součást balíčku, kde je i MS Teams pro studenty a zaměstnance UK), který je formátu čísloosoby@o365.cuni.cz s heslem stejným jako do SISu Pokud nechcete tento e-mail využívat, doporučujeme nastavit si přeposílání z této schránky na některou, kterou pravidelně sledujete [po otevření Outlooku se přeposílání nastavuje přes Nastavení (ozubené kolečko) – Zobrazit všechna nastavení Outlook  Přeposílání].

 

Zoom

  • Aplikaci Zoom je možné používat stejně jako MS Teams v počítači, v telefonu nebo v rozhraní webové prohlížeče (ke stažení zde).
     
  • Přihlašování si zde každý musí zřídit vlastní (pomocí vlastní e-mailové schránky).
     
  • Výuka zde probíhá pomocí zaslaného linku, který obdržíte od vyučujícího.

 

Moodle

Pro vstup do aplikace Moodle, je třeba použít tento odkaz https://moodle.prf.cuni.cz/login/.

Pro přihlášení je nutné použít stejné přihlašování jako do SIS. Pro přihlášení nepoužívejte osobní číslo, ale alias přihlašovacího jména. Tento alias naleznete na https://ldapuser.cuni.cz/ jako položku „Přihlašovací jméno“.