Výběr studentů pro právní poradnu pro obyvatele hlavního města Prahy

Výběr studentů pro právní poradnu pro obyvatele hlavního města Prahy

Bezplatná právní poradna pro obyvatele hlavního města Prahy vznikla na konci roku 2014 ve spolupráci Právnické fakulty UK a Magistrátu hlavního města Prahy. Zapojení do činnosti poradny je hlavní součástí předmětu Praxe v právní poradně Magistrátu hlavního města Prahy. Do pátku 20. srpna 2021 přijímáme přihlášky zájemců z řad studentů PF UK.

Studenti vykonávají praxi v termínech říjen – leden a únor – květen. Poradna funguje v odpoledních hodinách (14 –16 hod.) vždy v pondělí a ve středu, přičemž dotazy v poradně přijímá vždy tým pěti studentů PF UK, kteří pracují společně a pod dohledem právníků Magistrátu.

Fakulta vyzývá zájemce z řad svých studentů, aby skrze formulář na připojeném odkazu vyjádřili svůj zájem podílet se na činnosti poradny, tj. přijímat dotazy a pod vedením zaměstnanců Magistrátu je zodpovídat. Přihlašování je otevřeno do pátku 20. srpna 2021: https://forms.office.com/r/sXiyrRfy0R

Další informace o předmětu jsou k dispozici v Informačním systému: https://is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?do=predmet&kod=HXPV0037

V případě jakýchkoli dotazů pište na adresu: urban@prf.cuni.cz.

 

Proč si vybrat praxi v magistrátní poradně raději než běžnou komerční studentskou práci v advokátní kanceláři? Nabízíme několik odpovědí, které zformulovali absolventi této odborné praxe.

  • Varieta právních problémů je velice široká a jde napříč občanským, správním i trestním právem. Možnost posuzovat případ v celistvosti a samostatně hledat řešení student v advokátních kancelářích zpravidla nedostane, ačkoliv jde o nezbytné know-how budoucích advokátů.

 

  •  „Oproti praxi v jakékoliv advokátce se tu člověk více setká s problémy ‚obyčejných lidí‘ a hlavně přímo s takovými klienty. Právě jednání s nimi mi dalo asi nejvíc. Právní problematika byla opravdu různorodá. Vzhledem k tomu, jací klienti se na nás obraceli nejčastěji, odcházel člověk často i s opravdu dobrým pocitem, že někomu potřebnému pomohl. Dost mě to vlastně i přivedlo na myšlenky o systému právních služeb a právní pomoci u nás.

 

  • Praxe byla cennou zkušeností, co se týče komunikace s lidmi. Dokázat aktivně vést rozhovor s klientem-laikem ve smyslu: vzít si z jeho řeči to podstatné pro právní analýzu jeho problému; mnohdy klienta usměrňovat až ho někdy i utnout, pokud zbytečně odbíhá od tématu; současně ale v něm vzbudit důvěru v to, že mu chcete pomoci a že se jeho problémy budete seriózně zabývat.

 

Těšíme se na vaše přihlášky.

JUDr. Mgr. Michal Urban, Ph.D.
garant předmětu