Aktuální nabídka vzdělávacích akcí UK
Aktuální nabídka vzdělávacích akcí UK
Centrum celoživotního vzdělávání UK a Ústřední knihovna UK
nabízí následující vzdělávací akce.
Podrobnosti a možnosti přihlášení najdete vždy pod příslušným odkazem.
7.9., 14.9., 21.9. 2021 DISTANČNĚ
|
Účastníci webinářů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pro ně kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testů a jednotlivých úloh a výsledky těchto analýz aplikovat při zlepšování testových úloh a celých testů. Webináře se dotknou všech kroků tzv. testového cyklu od plánování, přes tvorbu a oponování úloh, nastavení a standardizaci klasifikačních mezí, administraci testu, jeho vyhodnocení, až po položkovou analýzu a analýzu testu. Důraz se klade na to, aby účastníci mohli většinu technik okamžitě začít využívat ve své pedagogické praxi.
|
4.10., 7.10., 11.10., 14.10., 18.10. 2021 DISTANČNĚ |
These interactive lectures and workshops are focused on scientific writing style, how to structure individual sentences within paragraphs, how to improve the flow of your writing, how to correctly use transitions, and how to analyze your own (or student’s) writing. Do you need to publish scientific papers in English? Do you find yourself getting a native speaker to proofread your papers, only to get comments from reviewers such as “Please get a native speaker to proofread this paper”? Do people not understand what you write? Do you struggle to make complex ideas simple and easy for others to understand? If so, this series of interactive lectures and workshops is for you. Topics will include the differences between Czech and English scientific writing style, how to structure individual sentences within paragraphs, how to improve the flow of your writing, how to correctly use transitions, and how to analyze your own (or student’s) writing. Intended for academic staff!
|
5.10., 12.10., 19.10.2021 DISTANČNĚ |
Trojice webinářů navazuje na předchozí program "Testování ve vysokoškolské výuce I.". Účastníci se podrobněji seznámí se správnou praxí při hodnocení znalostí a dovedností na vysokých školách. Následně si vyzkouší vybrané metody a postupy. Lektoři se budou podrobněji věnovat metodám a nástrojům pro testování v malých skupinách, a to včetně formativního hodnocení. S využitím kazuistik budou probrány otázky týkající se bezpečnosti sumativních testů, typická slabá místa a možnosti jejich ošetření.
|
06.10.2021 DISTANČNĚ |
Téma je zaměřeno především na pracovní právo.
|
13.10.2021 DISTANČNĚ |
Kurz se věnuje postupům a nástrojům plánování a využití času. Pozornost je zaměřena na rozpoznávání „zlodějů času“, jejich odstraňování, matice plánování času s kvadranty důležitosti a naléhavosti, metody hospodaření s časem, na systém plánování času se zaměřením na dovednosti řídit svůj čas. Kurz sleduje uvědomění si vlastních hodnot a priorit, zvládání svých rolí a cílů v pracovním i v osobním životě.
|
20.10., 27.10. 2021 DISTANČNĚ |
Webinář má 2 části: 1: Výsledky učení a 2: Malé změny s velkým dopadem
|
SOCIÁLNĚ-PSYCHOLOGICKÉ DOVEDNOSTI V KOMUNIKACI 21.10.2021 DISTANČNĚ |
Téma sleduje rozvoj sociálně-psychologických dovedností v komunikaci pro pracovní život účastníků, prohloubení sociálně-psychologických kompetencí. Pozornost je věnována typům osobností ve vztahu k práci, pracovnímu chování, stylům komunikace a faktorům komunikace „tváří v tvář“. Kurz se zaměřuje rovněž na dovednosti v roli prezentujícího.
|
VYJEDNÁVÁNÍ JAKO KOMUNIKAČNÍ TECHNIKA 22.10.2021 DISTANČNĚ |
Kurz je zacílen na nejpoužívanější vyjednávací styly – konzultativní a poziční vyjednávání a jejich dílčí techniky, kterými lze snáze dosahovat cílů prostřednictvím interakce s druhou stranou. Pozornost je zaměřena na kladení silných otázek, které zvyšují pravděpodobnost dohody v komunikaci, na jednotlivé kroky vyjednávání a na jejich klíčové fáze. Součástí kurzu jsou modelové situace a hry.
|
ŘEŠENÍ PRACOVNÍCH KONFLIKTŮ A MEDIACE 26.10.2021 DISTANČNĚ |
Kurz je zacílen na zvládání pracovních konfliktů. Pozornost je zaměřena na pojetí konfliktu, jeho zdroje, strategie (styly) řešení konfliktů, vedení konfliktního rozhovoru, předcházení konfliktům a rovněž na využití a zásady mediace při řešení pracovních konfliktů.
|
4.11., 11.11., 18.11.2021 PREZENČNĚ |
Účastníci programu se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pro ně kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testů a jednotlivých úloh a výsledky těchto analýz aplikovat při zlepšování testových úloh a celých testů. Program je zaměřen na všechy kroky tzv. testového cyklu od plánování, přes tvorbu a oponování úloh, nastavení a standardizaci klasifikačních mezí, administraci testu, jeho vyhodnocení, až po položkovou analýzu a analýzu testu. Důraz je kladen na to, aby účastníci mohli většinu technik okamžitě začít využívat ve své pedagogické praxi.
|
04.11.2021 DISTANČNĚ |
Akademičtí a vědečtí pracovníci veřejné vysoké školy mohou mít významný potenciál v oblasti řešení projektů smluvního výzkumu, kdy výzkumná organizace obdrží od zadavatele platbu za řešení výzkumného úkolu. Jde o jednu z forem transferu znalostí a technologií. Cílem webináře je nejpve představit účastníkům dobré i problematické zkušenosti při řešení projektů smluvního výzkumu v biomedicínské oblasti. Věnovat pozornost zavedení standardů a nastavení vztahů, které jsou pro úspěch v oblasti smluvního výzkumu nutné. Část webináře bude věnována diskusi, kde mohou účastníci sdílet zkušenosti, náměty, problémy a jejich řešení a případnou dobrou praxi v oblasti smluvního výzkumu.
|
FAKTORY PRACOVNÍ ZÁTĚŽE A ZVLÁDÁNÍ PRACOVNÍHO STRESU 04.11.2021 DISTANČNĚ |
Kurz je zaměřen na identifikaci základních faktorů pracovní zátěže a jejich specifikaci, na fyziologické reakce typické pro stresové situace a na techniky jejich zvládání či odbourání. Kurz je zacílen na zvýšení všímavosti účastníků vůči funkčním způsobům zvládání stresových situací a na práci s osobní energií ke zvládání náročných situací v pracovním životě.
|
10.11.2021 DISTANČNĚ |
Kurz se zaměřuje na styly vedení, na jejich výhody a nevýhody pro vedoucího i pro jeho tým. Sledováno je uvědomění si vlastního stylu, jeho silných stránek a potenciálu k rozvoji. Dalšími tématy kurzu jsou „smyčka“ úkolování, její dílčí kroky a návody k jejímu efektivnímu zvládnutí, sdělování cílů a vizí, práce s námitkami při úkolování a kontrolní mechanismy.
|
24.11.2021 DISTANČNĚ |
Kurz je zacílen na klíčové parametry projektového řízení. Věnuje se jednotlivým fázím projektu, základním nástrojům a technikám, problematice integrace projektu v prostředí jeho realizace (v organizaci) a marketingu projektu pro jeho akceptování. Představena jsou rovněž témata strategie řízení projektu.
|
JAK (SE) UČIT A NEZTRÁCET TÍM ČAS 25.11.2021 PREZENČNĚ |
Jak studenty nadchnout a vtáhnout je do výuky? Jak se vypořádat s obtížnými tématy, která vypadají nudně? Jak vzdělávat efektivně a přitom zábavně? Časté otázky, se kterými se musí vypořádat každý vysokoškolský pedagog. Souvisí s hlubším porozuměním, jaká je motivace studentů k učení a jaká je úloha pedagoga ve vysokoškolském vzdělávání. Netradiční workshop povede učitel náročného teoretického předmětu a jeho někdejší student.
|
2.12.,9.12.,16.12.2021 PREZENČNĚ |
Cyklus workshopů navazuje na předchozí program "Testování ve vysokoškolské výuce I.". Účastníci se podrobněji seznámí se správnou praxí při hodnocení znalostí a dovedností na vysokých školách. Následně si vyzkouší vybrané metody a postupy. Lektoři se budou podrobněji věnovat metodám a nástrojům pro testování v malých skupinách, a to včetně formativního hodnocení. S využitím kazuistik budou probrány otázky týkající se bezpečnosti sumativních testů, typická slabá místa a možnosti jejich ošetření.
|
PERSONÁLNÍ ČINNOSTI VEDOUCÍHO PRACOVNÍKA, PERSONÁLNÍ ROZHOVORY S PODŘÍZENÝMI 07.12.2021 DISTANČNĚ |
Kurz se věnuje personální práci vedoucího pracovníka, dílčím personálním procesům a aktivitám, pracovní motivaci a stimulaci pracovníků. Důraz je kladen na vedení personálních rozhovorů s podřízenými (výběrový rozhovor, rozhovor při nástupu pracovníka, rozhovory v průběhu adaptace pracovníka, hodnotící rozhovor, disciplinární rozhovor, rozhovor s odcházejícím pracovníkem, propouštěcí rozhovor).
|
8.12., 15.12. 2021 PREZENČNĚ |
Program ve dvou blocích představí akademickým pedagogům principy kritického myšlení (KM) a ukáže, jakými způsoby lze u studentů podpořit osvojení si těchto principů i v rámci oborově specifické výuky. Podstatnou součástí lekcí budou diskuse umožňující sdílet a rozvíjet příklady, jakým způsobem nejlépe vést studenty ke KM v rámci VŠ výuky.
|
Více informací k jednotlivým programům naleznete na webových stránkách CCŽV.
Ústřední knihovna UK
13.9.2021 DISTANČNĚ |
Cílem semináře je seznámit účastníky s novinkami nové verze Moodle 3.11. provozované od července 2021 na UK. Jedná se především o změny vzhledu a rozložení, sledování plnění aktivit, nastavení dlouhé tvořené odpovědi v testu, změny nastavení rychlosti přehrávání u audio/video přehrávače apod.
|
20.9.2021 DISTANČNĚ |
Seminář se bude zabývat základním nastavením a orientací v MS Teams. Pozornost bude věnována zejména specifikům přihlášení, vytvoření týmu a kanálu, vložením studijního materiálu a virtuální místnosti.
|
Administrace a tvorba kurzu v Moodle 22.9.2021 DISTANČNĚ |
Cílem je seznámit účastníky školení se základní obsluhou online kurzu v Moodle. Budeme se soustředit zejména na tyto dovednosti: založení kurzu (vyplnění žádosti, umístění kurzu, Moodly na UK, orientace v prostředím Moodlu (vyhledávání kurzů, moje kurzy, nástěnka, kalendář), nastavení kurzu (název, délka trvání, typ uspořádání, vzhled), administrování kurzu (zapisování účastníků, role, skupiny), zálohování kurzu (vytvoření zálohy, obnovení kurzu pomocí zálohy, archivace kurzů), vkládání materiálů (popisek, soubor, složka, stránka, URL) apod. |
Open Science podmínky v Horizon Europe 23.9.2021 DISTANČNĚ |
Přednáška vysvětlí povinnosti příjemců projektů z rámcového programu Horizont Evropa týkající se otevřeného přístupu k vědeckým informacím. Představí základní dokumenty upravující otevřený přístup v programu Horizont Evropa a bude se věnovat možnostem sdílení publikací a výzkumných dat. Dále vysvětlí fungování veřejných licencí Creative Commons a jejich využití při sdílení vědeckých informací. Po přednášce bude následovat prostor pro diskusi.
|
29.9.2021 DISTANČNĚ |
Seminář se bude zabývat základním nastavením a orientací v MS Teams. Pozornost bude věnována zejména specifikům přihlášení, vytvoření týmu a kanálu, vložením studijního materiálu a virtuální místnosti.
|
4.10.2021 DISTANČNĚ |
Seminář volně navazuje na předchozí seminář pro začátečníky. Cílem bude účastníky seznámit s možnostmi týmové komunikace, spolupráce a testování. Pozornost bude rovněž věnována specifikům a omezením, která se pojí se zmíněnými tématy v prostředí MS Teams. V neposlední části bude představena aplikace MS Stream a OneDrive.
|
Sběr a hodnocení studentských prací v Moodle 6.10.2021 DISTANČNĚ |
Budou představeny moduly Úkol, Workshop a Úkol Turnitin. Budeme se soustředit zejména na tyto dovednosti: zadání a nastavení modulu úkol a vkládání komentáře pro studenty, zadání workshopu a nastavení jeho fází, vzájemné hodnocení studentů studenty, zveřejnění úspěšných prací, zadání a nastavení úkolu Turnitin, práce ve Feedback studiu, zpráva o podobnosti.
|
Základy práce s audio/video soubory ve službě Streamserver CUNI 7.10.2021 DISTANČNĚ |
Stremovací server ukládá a přehrává videa v chráněném nebo volném režimu. Videa jsou prezentována na samostatném portálu anebo se vkládají do kurzů Moodle či přednášek a prezentací uložených v jiných LMS. Školení vás naučí nahrát soubor na streamserver, opatřit ho metadaty, nastavit režim a oprávnění prohlížení a dále vás provede procesem sdílení v různých komunikačních kanálech.
|
12.10.2021 DISTANČNĚ |
Školení bude věnováno legislativnímu rámci autorského práva v oblasti e-learningu. Důraz bude kladen na tvorbu studijních materiálů, využití části či celého díla pro potřeby výuky, citace, druhy licencí apod.
|
13.10.2021 DISTANČNĚ |
Cílem je seznámit účastníky školení s tvorbou a administrací testů v Moodle. Budeme se soustředit zejména na tyto dovednosti: nastavení testu, nastavení známkování, tvorba a vkládání testových otázek, seznámení s různými typy testových otázek, náhodné otázky, práce s bankou úloh, hromadný import otázek do banky úloh, import otázek/testů z H5P apod.
|
14.10.2021 DISTANČNĚ |
Seminář je věnován základům práce se ZOOM Meetings. Budeme se věnovat problematice přihlášení, nastavení rozhraní výukového prostředí, práci s uživateli, rolemi.
|
18.10.2021 DISTANČNĚ |
Toto školení je zaměřeno na podporu spolupráce studentů v Moodlu. Účastníci budou seznámeni s těmito moduly: slovník, druhy slovníků a jejich vzhled, tvorba hesel, propojování hesel, vkládání komentářů, databáze, nastavení databáze, vytvoření šablony záznamu, hodnocení příspěvků v databázi, wiki, tvorba wiki, kolaborativní a individuální režim, editování wiki studenty.
|
Jak připravit efektivní videoprezentaci II. 19.10.2021 DISTANČNĚ |
Navazujeme na úvodní školení druhým dílem, který se bude věnovat technickému vybavení, probereme různé varianty hardwarového vybavení a jejich vliv na celkový výsledek. Různé varianty snímacích zařízení, mikrofony, světla a drobné příslušenství. Dále se budeme věnovat volbě správných video formátů a jejich nastavení. Vysvětlíme si, jak dosáhnout optimálního poměru kvality záznamu a velikosti vzniklého souboru.
|
20.10.2021 DISTANČNĚ |
Cílem školení je představit možnosti komunikace mezi účastníky kurzů a získávání zpětné vazby od studentů. Představeny budou zejména tyto moduly: Oznámení a zprávy v Moodlu a jejich nastavení, posílání zpráv skupinám studentů, chat, fórum, anketa, průzkum, dotazník a dotazování.
|
21.10.2021 DISTANČNĚ |
Seminář volně navazuje na předchozí seminář pro začátečníky. Cílem bude účastníky seznámit s možnostmi týmové komunikace, spolupráce a testování. Pozornost bude rovněž věnována specifikům a omezením, která se pojí se zmíněnými tématy v prostředí MS Teams. V neposlední části bude představena aplikace MS Stream a OneDrive.
|
Známky a aktivita studentů v Moodle 1.11.2021 DISTANČNĚ |
Cílem je seznámit účastníky školení s možnostmi známkování a sledování aktivity studenta a jeho pokroku v kurzu. Dále se budeme soustředit na nastavení podmínek absolvování celého kurzu a udílením odznaků. Zejména se budeme zabývat těmito aspekty: celkový přehled známek, kategorie známek, metody výpočtu souhrnné známky, podmíněné plnění aktivit, nastavení podmínek pro absolvování kurzu, udílení odznaků za plnění aktivit a absolvování kurzu apod.
|
4.11.2021 DISTANČNĚ |
Socrative je online nástroj na tvorbu krátkých testů či kvízů pro rychlou zpětnou vazbu při výuce. Na školení budou prezentovány také pokročilejší možnosti, jaké nabízí licencovaný účet Socrative PRO. V kurzu se naučíte založit kvíz, spravovat účty, místnosti a uživatele, třídit složky, nastavit reporty apod.
|
Socrative příklady dobré praxe 8.11.2021 DISTANČNĚ |
Socrative je online nástroj na tvorbu krátkých testů či kvízů pro rychlou zpětnou vazbu při výuce. Na školení budou prezentovány také pokročilejší možnosti, jaké nabízí licencovaný účet Socrative PRO. Těžiště kurzu bude spočívat v představení využití tohoto nástroje ve výuce, budou prezentovány příklady z praxe, počítáme s diskusí a výměnou zkušeností.
|
10.11.2021 DISTANČNĚ |
Cílem je seznámit účastníky školení s možnostmi pokročilejších činností v Moodle. Pozornost bude věnována H5P aktivotám pro rozmanitou tvorbu interaktivního materiálu. Seminář bude doplněn o příklady dobré praxe.
|
11.11.2021 DISTANČNĚ |
Seminář je věnován pokročilým modulům práce se ZOOM Meetings. Budeme se věnovat problematice pokročilému nastavení rozhraní výukového prostředí, práci s uživateli, práci se skupinami v breakout rooms apod. |
Podrobné informace o jednotlivých akcích a další nabídku najdete na webových stránkách Centra celoživotního vzdělávaní UK a Ústřední knihovny UK nebo taky ve vzdělávacím portálu UK. Centrum celoživotního vzdělávání, Ústřední knihovnu i Centrum pro podporu e-learningu naleznete také na facebookových stránkách.