Aktuální informace k testování zaměstnanců a nařízení práce z domova

Aktuální informace k testování zaměstnanců a nařízení práce z domova

V návaznosti na krizové opatření vlády, které nařizuje testování zaměstnanců, rektorát Univerzity Karlovy zveřejnil informace, jak bude vypadat provoz v příštích týdnech:

"Na základě mimořádného opatření Vlády ČR nebudou od 17. března 2021 vpuštěni na svá pracoviště zaměstnanci bez předložení potvrzení o provedeném testu na přítomnost SARS-CoV-2 s negativním výsledkem. Z tohoto důvodu Univerzita Karlova zahajuje rozsáhlé testování svých zaměstnanců. Zaměstnanci, jejichž osobní přítomnost na pracovišti je vyžadována, budou mít možnost nechat se jednou za sedm dní otestovat prostřednictvím univerzitních odběrových míst.


Již ve středu 10. března a v pátek 12. března bude v provozu odběrové antigenní centrum na Albertově pouze pro zájemce ze strany zaměstnanců Univerzity Karlovy. Provozní doba je od 8.00 do 16.00 hodin. Testování se v tyto dny provádí bez předchozí rezervace. Zájemci o testování se na místě musejí prokázat platnou pracovní smlouvou či zaměstnaneckou kartičkou. Negativní test má pro účely vstupu na pracoviště platnost sedm dní.

Výjimkou jsou osoby, které v posledních 90 dnech onemocnění COVID-19 prodělaly a osoby, které byly proti onemocnění očkovány. Tyto dva důvody bude možné prokázat vyplněným čestným prohlášením."

Vzory čestného prohlášení i další informace najdete přímo na univerzitních stránkách.

 

Současně se řeší také rozšíření okruhu zaměstnanců, kterým bude nařízena práce z domova. Podrobnější informace k tomuto bodu budou teprve zveřejněny.

 

Všechna tato nová opatření se týkají pouze zaměstnanců, pro studenty se zatím nic nemění.